Retourneren & Repareren
Retourneren
Wij bij Shark doen ons uiterste best om alleen de beste producten te leveren. Het kan natuurlijk toch voorkomen dat een product tóch niet bevalt. Wij hanteren daarom de onderstaande regels voor het retourneren van producten.
Volledige bedrag terugbetaald
In het kort: je hebt 28 dagen de tijd om producten retour te sturen voor een volledige terugbetaling.
Als consument heb je standaard 14 dagen recht van retour in Nederland. Daarnaast bieden wij bij Shark een extra 14 dagen recht van retour. Als consument heb je dus 28 dagen de tijd om het product zonder het opgeven van een reden retour te sturen. We hebben natuurlijk liever dat je wel een reden van retour opgeeft, zodat we kunnen verzekeren dat dit in de toekomst wordt verbeterd.
Let op: Shark Beauty producten (Föhn, MultiStylers) vallen onder hygiënische producten, hierop is een andere retourbeleid van toepassing: Om hygiënische redenen kunnen deze producten niet retour worden genomen wanneer de verzegeling verbroken is en het product in gebruik is geweest. Wij behouden dan ook het recht om na inspectie het product te retourneren aan de klant indien dit wel het geval blijkt te zijn.
Omruiling/reparatie van kapot product
In het kort: Je hebt daarnaast recht op een reparatie/omruiling van je product als deze binnen 2 jaar kapot gaat.
Voor de producten op Shark gelden verschillende garanties. Bekijk onze garantiepagina voor meer details. De garantietermijn houdt in dat producten die kapot gaan, retour gestuurd kunnen worden. Het product wordt dan door onze specialisten gecontroleerd en waar mogelijk gerepareerd of anders omgeruild.
Het is helaas niet mogelijk om een product om te ruilen voor een ander product.
Hoe kan ik mijn retour aanmelden?
In het kort: stuur een mail naar shark@elmarc.nl en volg de retourinstructies op.
Voor reparaties kan je een mail sturen naar shark@elmarc.nl. Vergeet hierbij niet je naam en het bestelnummer te vermelden. Je krijgt een formulier om een retouropdracht aan te maken. Schrijf hier altijd duidelijk bij wat het probleem is met het product en of je het geld terug wil (binnen 30 dagen) of dat je een nieuw product wil ontvangen. Vervolgens gaat onze retourafdeling ermee aan de slag en wordt het product verwerkt binnen 2 weken.